måndag 11 april 2011

Mycket som händer!

Full rulle hemma, precis som det ska vara ;)

Vi har börjar brukslydnaden och valpkursen.

Brukslydnaden med Yatzi gick jättebra, kontakten är fin men vi måste jobba mer bland hundar för de var juh så spännande, men hon höll ändå god kontakt med mig, tack tack tack. ;)

Vi gjorde inte så mycket första tillfället, gick mest runt och kände av de andra hundarna, det var grått o regnade, plaskvått i geggan o i gräset, absolut inget staffevänligt väder och Yatzi tittade på mig som om jag va dum i huvudet som hade släpat med henne ut.
Vi ser båda fram emot nästa tillfälle som är imorgon tisdag. =)

Raserna som va med var: en schäfer, en riesenschnauzer, två staffar (inkl min), två rottisar, en labbe. Skulle va nån mer men de dök inte upp, får se om de kommer nästa gång.

Valpkursen med Kito gick också jättebra, vi hade första tillfället igår o han skötte sig så fint så.
Va juh superspännande med ett nytt ställe o så 6 kompisar att kika på, lite pipigt när man inte fick gå fram till de andra valparna men matte var så intressant ändå så det gjorde inget =)

Vi tränade lite sitt, inkallning, antidrag i koppel, Nej och kontakt.
Såna saker man redan kan men alltid bra att göra med störning.

Raserna som va med var: en schäfer, en labbe, nån jaktkorsning, en blandis (rottis, bullmastiff, schäfer), en samojed, en australian shepherd o så Kito då.
Vi skulle vara 9 st men två kom inte, får se om de kommer nästa gång.


Vi har juh varit lite oroliga över Kitos framtänder, såg ut som kraftigt underbett ett tag o han såg inte klok ut i munnen, blev jättebesviken..



Tog bilden den 20/3 då Kito nyss blivit 4 mån gammal, han ser inte klok ut alls där i munnen..

Men så fotade jag honom den 5/4 o då såg han mycket bättre ut i munnen!


Nu är det en hörntand jag väntar på, den hade inte kommit upp igår och jag hoppas verkligen den inte fastnar där inne på någe sätt.
Men som munnen ser ut nu i fram så är jag nöjd, jag vet att munnen växer länge på hundar så ska inte hoppas FÖR mycket ifall det ändras, men ja jag har juh stora förhoppningar på min lilla grisälg så ja =)

Anmäla till Vallentuna utställningen som är i maj, det blir isf Kitos första, blir intressant, just nu är han inte alls så snygg, denna hemska ålder då inget sitter där det ska, o kroppen ser så liten ut på de där långa spinkiga benen.. huja mig.. Men får ge de ett försök, o dessutom få en bedömning av honom.
Tydligen ska Patrik Cederlöv dömma staffarna, intressant =D

Nej nu är det dags att säga adjö för denna gång!
Tills vi "ses" igen, ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar